عاقبت عدم فرار از مدرسه

عاقبت عدم فرار از مدرسه

درباره زبان و ادبیات فارسی، ویرایش و نگارش، و برخی چیزهای دیگر (منهای سیاست)
عاقبت عدم فرار از مدرسه

عاقبت عدم فرار از مدرسه

درباره زبان و ادبیات فارسی، ویرایش و نگارش، و برخی چیزهای دیگر (منهای سیاست)

یادداشت: یک موضوع مهم و نظرخواهی

درود دوستان

ترم فردا با اتمام آخرین کلاس رسما تمام میشود و میماند امتحان و نمره. برخی دوستان شما متاسفانه نه تکلیفی انجام داده اند و نه قرار است انجام دهند که نتیجه کارشان معلوم است. منتهی برخی از این همراهان به هزار و یک دلیل -گیریم موجه. چون حرفشان را حمل بر صحت میکنم- نتوانسته اند یا نمیتوانند کاری انجام دهند و تلفنی یا حضوری از بنده میخواهند که درکشان کنم تا بتوانند این واحد را پاس کنند. به شخصه، اعتقادی به این حرفها ندارم و به جد بر این باورم که اگر کسی دانشجو شد باید آدابش را هم رعایت کند. دوم اینکه نمره فقط حق این بنده نیست بلکه برآیند کاری گروهی است که در طول یک ترم مشخص میشود و همه در آن حق دارند و انصاف نیست حق کسانی که زحمت کشیده اند ضایع شود. با این حال، این همراهان بر سخن خود اصرار دارند.

لطفا دوستانی که تکالیف را انجام داده اند و این یادداشت را می خوانند نظر بدهند که به نظرشان کدام راه را انتخاب کنم:

1. مطابق عقیده خود رفتار کنم و به هیچ ترتیب زیر بار این سخنان نروم و از امتحان محرومشان کنم و همان 9/75 را برایشان در نظر بگیرم.

2. تکلیف را از آنها ساقط کنم و فرصت دیگری به آنها بدهم و بر اساس آنچه در برگه مینویسند و نمره ای که می آورند عمل کنم و اگر نمره آوردند، همان حداقل نمره قبولی -یعنی 10- را برایشان در نظر بگیرم.

لطفا نظر بدهید تا بر اساس یک نظر جمعی در این باره تصمیم درستی بگیریم. چون شما هم به اندازه بنده و حتی بیشتر از من در این باره حق دارید.

شاد و پایدار باشید. سپاسگزار همگیتان هستم

باغبان

نظرات 23 + ارسال نظر
مرتضی صادقی دوشنبه 23 دی 1392 ساعت 23:14

سلام و خسته نباشید استاد
حضور شما عرض کنم که بنده مرتضی صادقی هستم اسم خودمو نه تو لیست بچه های که تکلیف نوشته بودم دیدم نه تو لیست بچه هایی که تکلیف انجام نداده اند به هر حال با گزینه 2 موافقم شاید فرصت خوبی باشه بچه ها سپاسگذارم.

درود و سپاس. چنین خواهد بود. نامتان را در لیستی که تکالیف را در آن ننوشته ام بجویید. اگر نبود یعنی در پروفایل بنده نیست و باید به آموزش رجوع بفرمایید.

مرتضی صادقی دوشنبه 23 دی 1392 ساعت 11:25

مرتضی..استاد چون هدف شما یاد گیری بچه ها از درس است فرصت خوبیه که به بچه ها ی فرصت بدین. ضمنا من اسم خودمو توی لیست ندیدم مرتضی صادقی با سپاس.

مرتضی جان... مرتضی جان... درود
شما دیگر چرا مومن؟ مگر جنس ایرانی جماعت را نمی شناسی؟ همیشه دقیقه 88 موتورشان روشن میشود و کار را تمام میکنند. میماند بدبختی برای کسی که از دقیقه 1 تا 87 حرص بیخودی خورده. میگویی نه؟ جام جهانی نزدیک است. خودت می بینی. م.ب.

حسین دوشنبه 23 دی 1392 ساعت 07:03

سلام و درود فراوان خدمت استاد عزیزم
من برای انجام دادن تکلیف جانشینی، داستان هایی رو که مرور میکردم اکثرا به گوشم آشنا بود ویا خوانده بودم؛ ولی با یه داستانی مواجه شدم که اسمش رو شنیده بودم ولی جریانش رو نه! داستان واقعا آموزنده و زیبایی بود و به چندنفر از دوستان هم پیش نهاد خواندشو دادم و حتی خانواده ام؛ بسیار لذت بردن؛ این خیلی اتفاق خوبی بود که از جانب شما بر من حادث شد و قطعا فراموش نشدنی است.
سپاس از محبت و بیداری هایی که صرف ما میکنید

درود. سپاس از شما که داستان خوبی پیدا کردید. شاد باشید

داریوش ابراهیمی یکشنبه 22 دی 1392 ساعت 10:15 http://www.mirmalas.com

جناب استاد باغبانی

خوشحالم به دو دلیل ؛ اول اینکه این ترم را در کلاس شما حضور داشتم و دلیل دوم اینکه تکنیک نویسندگی را از این کلاس یاد گرفتم.

اگر چه بنده نتوانستم این تکلیف را انجام دهم ولی ملتزم می شوم که این تکلیف را در روزها ،هفته ها و سال های آینده انجام داده و نمونه ی کارم را برای شما ارسال نمایم وامیدوارم شما هم تکلیف بنده را در وبلاگ نمایش دهید.

هر چه هست از قامت ناساز بی اندام ماست
ور نه تشریف تو بر بالای کس کوتاه نیست

درود. تکلیف عشق و ازدواج و جانشینی واجب بود و خواندن کتابها با تعهد. اینها را با هم نباید خلط کرد. سپاس

مجید حسینی شنبه 21 دی 1392 ساعت 10:58

ان الله و ملائکته یصلون علی معلم الناس الخیر1
« خداوند و فرشتگانش بر معلمی که به مردم خوبی می آموزد، درود می فرستند »

استاد فرهیخته و گرانقدر
جناب آقای دکتر باغبانی
با سلام و احترام
به دلیل اینکه نام بنده در لیست مقصرین تکالیف می باشد ، از ارائه نظر معذورم . لذا توجه حضرتعالی را به چند نکته ذیل جلب می نمایم :
1.عدم انجام تکالیف توسط برخی از شاگردان ، حمل بر جسارت و بی میلی آنان در انجام امور محوله نگردد. علاوه بر مشاهده نظرات وبلاگ ، بنده نیز در طول مدّت برگزاری کلاس ها به کرّات از دوستان ، شنیده ام که بهترین تجربیات و خاطراتی از این ترم دارند ، از همراهی با شما بوده است .
2.دوستان دلایل زیادی را عنوان کردند: مسافت طولانی ، مشغله کاری ، عیال واری و ..... که بنده نیز به کم و بیش با آنها در گیر بوده و هستم . امّا علیرغم حضور در اکثر کلاس ها، عدم آشنایی با وبلاگ جنابعالی و تکالیف مطروحه در آن مزید بر علّت شد و زمانی که متوجه قصور خود شدم در مجال باقی مانده به انجام تکلیف پرداختم.
3.خداوند متعال گواه بر مدّعای بنده است که در انجام تکلیف جانشینی هر چه تلاش کردم ، نتوانستم آن را انجام دهم .
4.بنده شرعاً و وجداناً ، متعهد می گردم نسبت به مطالعه 3 کتاب باقیمانده اقدام نمایم.
در خاتمه از فراهم کردن ارتباط ایمیلی و نظردهی ، و همچنین فرصتی را که برای مطالعه تکالیف و این نوشته قرار دادید ، کمال تشکر و قدردانی را دارم.
با سپاس فراوان

1.کنز العمال، حدیث 28736; میزان الحکمه، ج 6، ص 473 .

درود. خواندم برادر. شما که اینقدر خوب مینویسید چرا باید به کلاس این بنده کم لطف باشید؟ آرزو میکنم که شاد و سلامت باشید. برای تکلیف جانشینی به زودی جزوه ای خواهم نوشت و در وبلاگ خواهم گذاشت. لطفا پیش از امتحان مطالعه بفرمایید. در ضمن، همین نوشته را هم جزو تکالیف شما محسوب خواهم کرد. سپاس از پیامتان. باغبان

علی دادور جمعه 20 دی 1392 ساعت 21:04

با سلام گزینه ی 2 بهتر است.

درود. سپاس برادر.

درود استاد

تکالیف این بنده را خواندید دلم خیلی شور می زند

لطفا خبرش را بدهید. ممنون

درود. هنوز نه دیده ام و نه خوانده ام. گلاب به رویتان، بنده بجز رسیدن به مسائل کلاس زندگی دیگری هم دارم برادر. اگر اجازه بدهید به کارهای دیگرم هم برسم. سر فرصت می بینم و خبر میدهم. نگران نباشید. شاد باشید. م.ب.

حسین حیدری جمعه 20 دی 1392 ساعت 13:20

سلام
ادبیات بهترین درسی است که من به آن علاقه دارم و همیشه خودجوش با آن همراه بوده ام . و الان پس از گذشت سالیان فرصتی پیش آمده تا در خدمت شما استاد بزرگوار کسب فیض نمایم . ای کاش زودتر میتوانستم با شما همراه شوم . چرا که در این مدت کوتاه بسیار آموختم و فقط گوش دادم و مطلبی نگفتم تا بیشتر بهره ببرم . و اگر استاد لطف خود را از من دریغ نکنن از این پس بیشترمزاحمت برایشان دارم وازایشان بهره خواهم برد.
اما سئوالی که فرموده بودین ... من فکر میکنم استاد شما سعی دارید که تمام دانشجویان در این درس نمره بیاورند اما از یک طرف هم میخواهید حق کسی ضایع نشود .اما نظر بنده این است که هر تصمیمی گرفتید درست و موجه است . البته ذکر این نکته هم لازم است که عرض نمایم تمام کسانی که در کلاس شما هستند مشغله کاری دارند ، پس گفتن این مورد که همه میگویند گرفتار هستند و درگیر کار برای همه یکسان است . خود من از شهرستان کرمانشاه میایم و وقتی که برای درس خواندن و یادگیری میگذارم بیشتر است و با تمام گرفتاری های کاری و زندگی باز سعی نموده ام تکالیف را انجام دهم و دو جلسه ای که نتوانستم بیایم بسیار افسوس خوردم . (هرکس فیل خواهد جور هندوستان کشد ). درود و سپاس

درود. از اظهار لطف شما سپاسگزارم حیدری جان. نظرت را برای این عمومی میکنم که دیگر دوستان همراه ببینند و باور کنند که با مشغله کاری هم میتوان کلاس آمد و به تکالیف و تمرینها رسید. باز هم سپاس. باغبان

ahsan جمعه 20 دی 1392 ساعت 11:59

با سلام به نظر من گزینه 2

درود. سپاس برادر.

محمد علی شیر علی پور جمعه 20 دی 1392 ساعت 11:48

درود بر شما استاد گرامی. به نظر من درک مطلب از همه چیز مهم تر است، صرف حضور در کلاس یا انجام تکالیف ، نباید معیار نمره دهی شود. البته تکالیف باید در هر صورت انجام شود. ولی باید توان اشخاص را هم در نوع تکلیف نویسی در نظر گرفت. به نظر من امتحان نهایی اگر درست طراحی شده باشد، نشان دهندۀ آن است که دانشجویان تا چه حدی مطالب این درس را درک کرده اند.
کسانی که تکالیف را ننوشته اند، و نمره اش را نگرفته اند ، طبیعی است که اگر تمامی مطالب را درک کرده باشند ، و تمامی سوالات امتحانی را جواب داده باشند. باز هم نمرۀ قبولی شان بسیار پایین است. پس به نظرم اگر توانستند امتحان را با موفقیت پشت سر بگذارند، دیگر نیازی به رد شدنشان نیست.
همیشه باید فرصتی هم برای کسانی که اشتباه کرده اند گذاشت.
در پناه ایزد
مانا باشید بزرگوار

درود برادر. سپاس از اظهار نظر علی جان. از بابت امتحان خیالت راحت باشد، خوب و میخوش طرح شده؛ یعنی ترش و شیرین است. روز امتحان عرضم را تایید خواهید کرد. شاد باشی. م.ب.

جاسم ثمری جمعه 20 دی 1392 ساعت 10:36

سلام استاد . من تمام نظریه های بچه ها را خوندم نمیدونم تا الان از بچه های که سر کلاس شما حاضر نشدند به شما ایمیل یا نظریه دادند یا نه ولی به نظر من اگر بچه ها نتونستند به هر دلیلی سر کلاس حاظر بشند حتما مشکلی داشتند از جمله خود بنده .درسته که این مشکلات توجیح خوبی نیست اما اگر ریز شویم شاید به جا باشد . اینطور که من بچه ها را از دید خودم دیدم همشون از کلاس شما تعریف میکنند .و به نظر من استاد اگر شما تمام بچه هارا قبول کنید این لطفتون هیچ وقت فراموش نمیشود .به امید روزی که تمام شاگردان شما قله موفقعیت راه طی کرده باشند .

درود برادر. گرفتن نظر بچه ها تمرین نوعی دموکراسی است که دوستش دارم. آنها حق دارند درباره کلاسشان و همراهانی که به دلایل موجه حضور نداشته اند یا کاری نکرده اند تصمیم بگیرند و تا اینجا نظرشان را ملاحظه میکنید. مجموع نظرات تا پایان روز شنبه به بنده خواهد گفت که چه تصمیمی بگیرم. در ضمن، سپاسگزار میشوم «توجیه» را با «ح» ننویسید. باغبان

محمد هادی شکروی جمعه 20 دی 1392 ساعت 02:49

سلام استاد گرامی
از زحمات شما تشکر میکنم هم بابت کلاس پربارتون هم وقتی که برای آماده سازی جزوه و تکالیف بچه ها می گذارید.
از ابتدای ترم مطالبتون رو توی وبلاگ دنبال میکنم تا این لحظه هم در بحثی نظر ندادم و تکالیفم رو حتی نفرستادم (ان شاء الله تا شنبه تکمیل و ارسال میکنم ) اما به جهت تشکر و شرکت در نظر سنجی مزاحم شدم. فکر میکنم اگر گزینه دو را صلاح بدانید بهتر باشد ، هر چند بچه ها با انجام ندادن تکالیف با هر دو گزینه متضرر می شوند.
بنده مطالب زیادی از شما یادگرفتم ولی بابت تکنیک جایگزینی هر پیشرفتی در نویسندگی داشته باشم خودم را مدیون شما می دانم و دعاگو هستم.

درود. لطف دارید. سپاسگزارم از شرکتتان در نظرسنجی. م.ب.

سهند حاجی عباسی پنج‌شنبه 19 دی 1392 ساعت 22:01

ضمن عرض سلام به استاد گرامی و تشکر از زحمات شما به نظر من گزینه 2 باز هم استاد شما صاحب اختیار هستید

درود. سپاس برادر.

احمد استاد حسن معمار پنج‌شنبه 19 دی 1392 ساعت 13:07 http://www.galerypic.blogfa.com

سلام و عرض ادب،گزینه 2

سپاس و درود استاد جان.

حسین رستمی پنج‌شنبه 19 دی 1392 ساعت 12:40

درود استاد . ابتدا از اینکه روزی و قسمتمان بود این ترم شاگردی شما را بکنیم از خداوند سپاسگزارم . دوستان بزرگوارمان به هر دلیل موجه یا غیر موجه که در کلاس شما حاضر نشدند و یا تکلیف انجام نداده اند ، گوهر گرانبهایی را از کف داده ند و همین بی نصیبی برایشان کفایت می کند . به نظر بنده ، به میزان تلاش و عملکردی که در برگه ی امتحان نشان می دهند ، با دستان پر مهرتان دستشان را بگیرید هر چند که مصداق آیه ی : هل یستوی الذین یعلمون والذین لایعلمون باشند .
امید که خداوند نیز با فضلش با ما رفتار کند نه با عدلش.
روده درازی حقیر را ببخشید . ایام به کام . برقرار و مستدام

درود حسین جان. میدانی که بنده پیامهای تعریف و تمجید را منتشر نمیکنم. شما هم در اینجا زیاده محبت کرده ای. سپاسگزارم. صرفا برای درج نظرتان در وب و اطلاع بقیه آن را منتشر میکنم. شاد باشی. م.ب.

محمدرضا وحیدی پنج‌شنبه 19 دی 1392 ساعت 11:30

استاد سلام
به شخصه که من تلاشم رو انجام دادم و همه تکالیف رو انجام دادم و برایتان ارسال کردم ( محور جانشینی را روز 5 شنبه ظهر تمام و ارسال میکنم ) ولی بسیاری از دوستان با توجه به مشغله ایی که دارند هنوز نتوانسته اند که تکالیف رو انجام دهند به دیده عطوفت و مورد شماره دو برخورد کنید بسیاری از دوستان به جد مشکلاتی دارند ( از جمله خود بنده ) بسیاری از این مشکلات هم مربوط به تشکیلات دانشگاه و زمان برگزاری کلاس که اکثر دوستان شاغل هستن ...
در سخن زیاده روی کردم ... امیدوارم که برای دوستان مورد دوم را منظور کنید
با سپاس

درود. سپاس برادر.

مجید پنج‌شنبه 19 دی 1392 ساعت 02:59 http://WWW.MOEZEHKHOBAN.BLOGFA.COM

سالام استاد
خداوند به حضرت آدم هشدار داد که از میوه ممنوعه تناقل نکند ولی آدم به راحتی گول شیطان را خورد. به هر حال خداوند متعال فرصتی دوباره به آدم داد
استاد بابت تمام بیداری های شبانه تان تشکر می کنم

درود. وظیفه معلمی اقتضا میکند که بی خیال نباشیم. چون شما یکبار بیشتر درس فارسی را در دانشگاه نمیخوانید. در ضمن، اگر امکان دارد، لطفا «تناول» را با فاء ننویسید. سپاس از محبتی که داری. م.ب.

شهروز ولی پنج‌شنبه 19 دی 1392 ساعت 01:15

سلام استاد
این نظر من است ممکن است درست باشد یا نباشد، نمیدانم
1- دزدها، اشرار، سارقین، کلاهبرداران، بی معرفتها و همچنین سارقان آثار ادبی و منابع اینترنت لیاقت لگد هم ندارند چه رسد به بخشش پس این گروه خلاص!
2- ولی خواهش میکنم اگر صلاح میدانید به بچه هایی که در تحویل تکالیف کوتاهی کرده اند اگر در امتحان به سوالات خوب پاسخ دادند نه تنها 10 بلکه بیشتر از 10 و حتی نمرۀ خوب بدهید زیرا مطمئنم اگر روزی بدانند و بفهمند که چه کلاس خوب، حرفه ای و جامعی داشته اند تمام تکالیف را برای خودشان هم که شده انجام خواهند داد. استاد اگر خوب بخوانند و نمرۀ خوبی در امتحان بگیرند یعنی فهمیده اند شما چه گفته اید و بهرحال تلاش کرده اند. لطقاً روی گزینۀ 2 با نمرۀ حتی بالاتر از 12 فکر کنید مشروط نشوند.
ببخشید پرگویی کردیم. نظرمان طولانی بود چه کنیم؟
استاد خوب، خیلی مخلصیم

درود. سپاس برادر. م.ب.

ابراهیم ولیزاده چافوچاهی پنج‌شنبه 19 دی 1392 ساعت 00:36

با سلام خدمت استاد گرامی..شخصا" تشکر میکنم از اینکه از شاگرداتون مشورت میگیرید ..به نظر من یا دانشجو نباش یا اگر شدی تلاش کن برای رسیدن به هدفهای بالا..از تکلیف فرار کردن راهی درست نیست...بلکه در پله های بعدی جلوی پیشرفت گرفته میشود...با تشکر شب خوش

درود. سپاس برادر. م.ب.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 19 دی 1392 ساعت 00:34

ostat gonah daran bezar ghabol beshan :)

درود. سپاس برادر. م.ب.

آرمین چهارشنبه 18 دی 1392 ساعت 23:07 https://www.arminhp.blogfa.com

استاد به نظر بنده گزینه دوم2 صحیح باشه.

درود. سپاس برادر

پوریا چهارشنبه 18 دی 1392 ساعت 22:57 http://mohsenbaghbani.blogsky.com

درود استاد

اول از همه میخواستم از زحماتتان تشکر کنم که آنقدر وقت گذاشته اید تا به تکالیف بچه ها رسیدگی کنید نمیدانم با چه زبانی تشکر کنم ممنون. اگر نظر این بنده حقیر را بخواهید میگویم راه حل دوم را در نظر بگیرید باز هم هر چی نظرتان است (خدا قوت)

درود. سپاس برادر

صابر مختاری چهارشنبه 18 دی 1392 ساعت 21:13 http://mohsenbaghbani.blogsky.com

سلام استاد

به نظر من اگه به دانشجو کمک کنید خیلی بهتر
بیشتر ما سر کار میریم وخیلی وقت نمیکنیم


از لطفتان ممنونیم

درود. سپاس برادر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد