عاقبت عدم فرار از مدرسه

عاقبت عدم فرار از مدرسه

درباره زبان و ادبیات فارسی، ویرایش و نگارش، و برخی چیزهای دیگر (منهای سیاست)
عاقبت عدم فرار از مدرسه

عاقبت عدم فرار از مدرسه

درباره زبان و ادبیات فارسی، ویرایش و نگارش، و برخی چیزهای دیگر (منهای سیاست)

یادداشت: درباره تکالیف همراهان درس ادبیات

درود

امروز در کلاس روز سه شنبه، به جهت مراعات حال برخی دوستان که همه کلاسها را حاضر بودند اما در انجام تکالیف کوتاهی کرده بودند قرار شد:

1. تاریخ تحویل تکلیف تا روز شنبه به تاخیر بیفتد. این آخرین فرصت است و دیگر تمدید نخواهد شد.

2. تکالیف عشق و ازدواج و جانشینی باید حتما تحویل داده شود و استثنا هم ندارد. نمره امتحان عملی شما که مرتبط با این تکالیف است با قیاس نوشته های شما در جلسه امتحان و نوشته های همین تکالیف روشن خواهد شد. پس کوتاهی نفرمایید تا نمره را بیخود و بی جهت از دست ندهید.

3. همراهان روز سه شنبه ساعت 1-3 تماس گرفتند که بنده گفته ام از بین چهار روزنامه فقط یکی را تحلیل کنید. این درست نیست. هر روزنامه برای یک هفته انتخاب شده بود و قصد داشتم در هفته پنجم تکلیف دیگری بدهم که عدم اهتمام دوستان از این کار برحذرم داشت. دست کم، نوشته این بنده در وبلاگم به تاریخ 10 مهر نشان میدهد که قضیه از چه قرار بوده است. برای مزید اطلاع مراجعه بفرمایید به یادداشت جلسه دوم. روز سه شنبه 16 مهرماه 92 در همین وبلاگ.



4. هدف از مطالعه چهار کتاب یا روزنامه هایی که معرفی شده احیای سنت کتابخوانی و گزارش نویسی کتاب است. متاسفانه برخی دوستان در این کار کاهلی کرده اند. چون فرصت کافی برای انجام این تکلیف نیست و دوست ندارم به جای خواندن کتاب به کپی کردن اطلاعات از اینترنت و جا زدن آن به نام خودتان اقدام کنید تصمیم دیگری در این باره گرفتم. مستحضرید که وقتی تکلیفی بر عهده کسی گذاشته میشود باید آن را انجام دهد. از میان شما برخی دوستان به این مهم عمل کرده اند و برخی نه. دوستان کاهل در این باب مدیون کلاس و همه عزیزانی هستند که کتابها را خوانده اند و درباره اش نوشته اند و این تکلیف و دین تا زمان انجام آن از گردن شما ساقط نخواهد شد و در صورت بی توجهی و گرفتن نمره هم امرار معاش از راه این مدرک تحصیلی شرعا و اخلاقا درست نخواهد بود. هر یک از دوستان که دین شرعی خود را درباره مطالعه این کتابها به گردن بگیرد و پیش خود و خدایش متعهد شود که در وسعت وقت این آثار را بخواند و برای بنده بفرستد، میتواند فعلا از خواندن آنها پرهیز کند. ولی همچنانکه عرض کردم این تعهدی اخلاقی است و میدانید که مردم در بند عهدها و قولهایشان هستند و عهدشکنی صفت انسانهای درستکار نیست. بنده با اجازه همراهانی که کارشان را انجام داده اند این فرجه را به دیگر دوستان میدهم که متناسب با شرایطشان عمل کنند و در این باره سخت نمیگیرم. فقط محبت کنید در ایمیلهای خود بنویسید که این تعهد را کرده اید تا نمره آن را صفر محسوب نکنم. ناگفته نگذارم که نمره این دوستان را از 16 محاسبه خواهم کرد. یعنی از ده نمره کلاسی دو نمره حسن انجام کار را نخواهند گرفت و دو نمره هم برای تاخیر کسر خواهد شد. گمان میکنم بهتر از صفر باشد.

5. اگر کسی از دوستان پیشتر مقاله یا کتاب یا فیلمنامه یا هر اثر نوشتاری دیگری نوشته یا فیلمی یا اثر هنری دیگری ساخته که مرتبط با ادبیات است میتواند به جای تکلیف چهار کتاب ارائه کند.

یادتان باشد فقط تا روز شنبه فرصت باقی است. لطفا اطلاع رسانی بفرمایید.

باغبان



نظرات 4 + ارسال نظر
هستی سه‌شنبه 24 دی 1392 ساعت 15:34

سلام استاد گرامی خوب میباشید؟

استاد ؟؟؟

استاد این بیوگرافی مبارک رو فعال بفرمایید تا اینجانب بفهمم دقیقا کجا استاد چه درسی میباشد!!

میدونم ادبیات فارسیه اما من که ایرانیم درست نمیفهمم

البته ناگفنه نماند اینجانب عاشق ادبیات و شعر میباشم اما نمیدانم طبع شعری خود را چطور فعال کنم!!!!

با تشکر...قابل شما رو نداره

درود. پس چرا اینقدر «می باشید» بزرگوار؟ بنده استاد ادبیات نیستم، معلم ادبیاتم در تهران. دوستان همراه هم لطف دارند. جدی نگیرید لطفا! سپاس که مهربانید!

محمد هادی شکروی جمعه 20 دی 1392 ساعت 02:57

عرض ادب و احترام
من حدود 7- 8 سالی هست که در رشته فیلمسازی فعالیت می کنم تخصص خودم تدوین هست ولی چند کار رو هم نوشتم و کارگردانی کردم ، متوجه منظورتون نشدم که فیلم یا اثر هنری مرتبط با ادبیات کدام است.

درود. همین که کاری کرده اید خوب است. همانها را برایم بفرستید و یک نوشته یا گزارش هم درباره تدوین اگر دارید بنویسید. م.ب.

ممنون...در پناه حضرت حق باشید...

درود. شما نیز. سپاس

سلام و عرض ادب و درود،غرض از مزاحمت همیشگی استاد؛ تکالیف جانشینی را استاد بنده به صورت ایمیل فرستادم،باز هم نیازی هست به صورت پرینت بیاورم؟(آخه شما نوشته اید باید تحویل داده شود)
ممنون و تشکر

درود. تحویل کلمه ای مطلق است و شامل تحویل با ایمیل هم میشود. سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد