عاقبت عدم فرار از مدرسه

عاقبت عدم فرار از مدرسه

درباره زبان و ادبیات فارسی، ویرایش و نگارش، و برخی چیزهای دیگر (منهای سیاست)
عاقبت عدم فرار از مدرسه

عاقبت عدم فرار از مدرسه

درباره زبان و ادبیات فارسی، ویرایش و نگارش، و برخی چیزهای دیگر (منهای سیاست)

یادداشت: برای همراهان کارگاه تصحیح متون خطی (جلسه آخر)

درود بر همگی

یکی از همراهان خواسته اند تا طریق کامنت گذاری در ورد را اینجا بنویسم. به روی چشم.

برای قرار دادن یک کامنت در نرم افزار ورد، کافی است روی کلمه ای که میخواهیم درباره اش توضیحی بدهیم کلیک کنیم یا جمله یا بند کورد نظر را انتخاب و بلوک کنیم. سپس به منوی review رفته و روی گزینه new comment کلیک میکنیم. مستطیلی در سمت راست یا چپ صفحه باز میشود که میتوانیم در آن پیام خود را تایپ کنیم.

برای ثبت نام خود در کامنت، از منوی فایل، گزینه option را انتخاب کرده و روی منوی general کلیک میکنیم و در خانه initials نام خود را وارد میکنیم. حالا اگر در متن خود کامنتی بگذاریم، این نام در کامنت ثبت خواهد شد. این کار برای فایلهایی که چند نفر آن را میخوانند و نظر میدهند بسیار مفید است و مانع سردرگمی و اشتباه میشود.

برای ثبت اصلاحاتی که در متن یک نوشته انجام میدهیم (ثبت موارد ویرایش شده با کامپیوتر) کافی است به گزینه review برویم و روی گزینه track changes کلیک کنیم تا به رنگ زرد درآید. حالا اگر چیزی به متن زیاد یا از آن کم کنیم با قلم قرمز نمایش داده خواهد شد. اگر علاقه داشتید همه تغییرات را در متن ببینید کافی است track را به دلخواه خود تنظیم کنید. برای این منظور، کافی است منوی کشویی track را باز کنید و گزینه دوم آن یعنی track changes option را باز کنید. یک پنجره جدید باز میشود که میتوانید در آن رنگ و نوع نمایش را به دلخواه تنظیم کنید. مثلا در قسمت بالون با انتخاب گزینه always میتوانید همه تغییرات را ببینید. نیز میتوانید چپ و راست بودن کامنتها و موارد حذف شده را مشخص کنید. کافی است کمی با این تغییرات بازی کنید تا فرایشان بگیرید.

در ضمن، برای ثبت نام خود در کامنتها از گزینه سوم موجود در منوی کشویی ذکر شده نیز میتوانید استفاده کنید.

امیدوارم همین توضیح کوتاه برای همراهان گرامی مفید بوده باشد. خوب و بد کارگاه و نواقصش را بر این بنده ببخشایید. تندرستی و شادیتان را آرزو میکنم و از اینکه شما را دیدم خدای را شاکر و از همراهیتان سپاسگزارم.

با احترام و ارادت- م.باغبان

نظرات 2 + ارسال نظر
Zahra Adabi چهارشنبه 9 بهمن 1392 ساعت 22:17

سلام استاد (استاد به معنای واقعی مقام علمی). دیروز دکتر نامدار یه خبر خوب به ما دادند اینکه زحمت سه واحد درسی روش تحقیق ما تاریخ پزشکی های شاهد رو شما میکشید. باور بفرمایین که ما همگی خیلی خوشحال شدیم و از همون دیروز با بچه ها قرار گذاشتیم از تجربیات همراهان ادبیاتی با خواندن مطالب وبلاگتون استفاده کنیم. انشاالله شاگردای خوبی براتون باشیم.

درود. زنده باشید. دردسر که خوشحالی ندارد بانوی بزرگوار. از ابتدای ترم اگر زنده باشم در خدمت همراهان گرامی هستم

ادابی جمعه 29 آذر 1392 ساعت 17:13

سلام تشکر از لطف و مرحمت شما. با آرزوی توفیق روز افزون

درود. امیدورام به کار آمده باشد. سپاس از توجهتان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد