عاقبت عدم فرار از مدرسه

عاقبت عدم فرار از مدرسه

درباره زبان و ادبیات فارسی، ویرایش و نگارش، و برخی چیزهای دیگر (منهای سیاست)
عاقبت عدم فرار از مدرسه

عاقبت عدم فرار از مدرسه

درباره زبان و ادبیات فارسی، ویرایش و نگارش، و برخی چیزهای دیگر (منهای سیاست)

یادداشت: برای همراهان درس ادبیات (روزهای سه شنبه و چهارشنبه و پنج شنبه)

این هفته درباره سرفصل دروس با هم حرف زدیم و ویژگیهای یک نوشته خوب و نیز کلیات مرجع شناسی را ییان کردیم. در یکی از کلاسها 10 روش بدنویسی را نیز گفتیم و الباقی همچنان مبحث را طلب دارند. دوستان لطفا توجه داشته باشند که باید در همه کلاسها مباحث زیر طرح شده باشد. اگر گفته نشده متذکر شوند تا عرض کنم:

1. اتیمولوژی و نمونه هایی از ریشه شناسی

2. فروق اللغه و فرهنگ عامه. خصوصا بحث حواس ظاهری و حواس باطنی

3. انواع دلالت (طبیعی و عقلی و وضعی) و شاخه های آن

4. خط پهلوی

5. موضوع محورهای همنشینی و جانشینی / تفاوت سبک هندی و عراقی

6. روش نویسندگی و تقلید

7. ریتم در متون نظم و نثر و مشابهت آنها با تصنیف و آواز

8. مرجع شناسی

9. ویژگیهای نوشته خوب، نویسنده خوب، نقش نویسنده در جامعه و...

10. بدنویسی و آداب معنابافی

پایدار باشید. م.ب.



نظرات 1 + ارسال نظر

سلام و درود خدمت استاد،خط پهلوی و بدنویسی خیلی خوب تدریس شد،ممنون استاد باغبانی...

درود. وظیفه بود. سپاسگزارم. م.ب.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد