عاقبت عدم فرار از مدرسه

عاقبت عدم فرار از مدرسه

درباره زبان و ادبیات فارسی، ویرایش و نگارش، و برخی چیزهای دیگر (منهای سیاست)
عاقبت عدم فرار از مدرسه

عاقبت عدم فرار از مدرسه

درباره زبان و ادبیات فارسی، ویرایش و نگارش، و برخی چیزهای دیگر (منهای سیاست)

یادداشت: لینک همه کتابها و موضوعات قابل دانلود ارائه شده در کلاس ادبیات فارسی

درود دوستان

برخی از همراهان هنوز این کتابها را دانلود نکرده اند و احتمالا سختشان هم هست در صفحات مختلف وبلاگ دنبال این کتابها بگردند. برای همین آنها را در یکجا جمع کردم که یافتنش آسان باشد.

کتابهای مربوط به همراهان روز پنج شنبه

داستان عزاداران بیل از غلامحسین ساعدی

http://s4.picofile.com/file/7996025478/Azadaran_e_Bayal.pdf.html

فیلمنامه گاو از غلامحسین ساعدی

http://s4.picofile.com/file/7996045050/saedi_gholamhosein_gav_filmnameh.pdf.html

نمایشنامه سه خواهر از آنتوان چخوف

http://s4.picofile.com/file/7996032903/Se_Khahar.pdf.html

داستان شازده کوچولو از آنتوان دو سنت اگزوپری

http://s4.picofile.com/file/7996036341/SHAZDEH_KUCHOLU.pdf.html


کتابهای مربوط به همراهان روز سه شنبه و چهارشنبه

1. داستان تنگسیر از صادق چوبک و مقایسه آن با فیلم سینمایی تنگسیر ساخته امیر نادری

2. نمایشنامه دستهای آلوده اثر ژان پل سارتر

3. نمایشنامه راستان (عادلها) اثر آلبر کامو

4. داستان ترس و لرز از غلامحسین ساعدی


از این هشت اثر میتوانید چهار اثر را به انتخاب خودتان بخوانید و درباره اش بنویسید. این نوشته شامل خلاصه داستان و چیزی که از این کتابها برداشت می کنید باید باشد.


روزنامه های مربوط به دوستان روز سه شنبه (ساعت 13-15) 

البته، این دوستان به جای بررسی روزنامه ها میتوانند تکلیف بالا را انجام دهند:


1. مطالعه و بررسی شماره دوم از روزنامه صور اسرافیل (میرزا جهانگیر خان صور اسرافیل)

2. مطالعه و بررسی روزنامه قرن بیستم (میرزاده عشقی)

3. مطالعه و بررسی شماره نخست از روزنامه طوفان (فرخی یزدی)

4. مطالعه و بررسی شماره نخست از روزنامه جنگل (میرزا کوچک خان جنگلی)


فراموش نشود که فقط تا 15/10/92 فرصت برای تحویل تکالیف هست و پس از آن تقریبا هیچ عذری برای تاخیر در تحویل تکلیف پذیرفته نیست. کسانی هم که مشکلی دارند لازم است در این باره با این بنده سخن کنند یا ایمیل بزنند تا چاره دیگری بیندیشیم. تاکید میشود دوستانی که این تکالیف را انجام ندهند در زمره غایبین بیش از حد مجاز تلقی شده و مطابق قوانین به آموزش معرفی خواهند شد. عرض کردم تا بعد گله ای در کار نباشد. آگاهان به نامطلعین خبر بدهند. لطفا، ناچارم به کاری که دوستش ندارم نفرمایید. م. باغبان

نظرات 31 + ارسال نظر
سپنتا ب.ن یکشنبه 22 دی 1392 ساعت 01:06 http://sepantabn.blog.ir

درود بر شما .
گزینه دوم ( امتحان دادن ) بهتر از گزینه اول می باشد .
با سپاس .
شاد ومانا باشید

درود و سپاس.

علی خسروی شنبه 21 دی 1392 ساعت 23:16

استاد عزیز سلام
منتظر پاسخ نظرم ماندم ما پاسخی ندادید و من همچنان ایمیل شما رو ندارم.پس به ناچار فایل تکالیف رو برای شما آپلود کردم
این 2 داستان نوشته ی خودم هست به نام های ایستگاه و ژاپن + داستان جانشین و داستان اصلی همگی در یک فایل زیپ
لطفا برای این که مطمئن باشم به دستتان رسیده یک ایمل برای من بفرستید.متشکرم
علی خسروی-دانشجوی فیلمنامه-چهارشنبه-8 تا 10

http://s5.picofile.com/file/8108466118/ali_khosravi.zip.html

امیرحسین طباطبایی شنبه 21 دی 1392 ساعت 21:48

تکالیف خدمت شما استاد گرامی ارسال شد. امیدوارم مورد قبول واقع بشه. سپاسگزارم.

درود. سپاس که ارسال فرمودید. م.ب.

امیرحسین طباطبایی شنبه 21 دی 1392 ساعت 21:09

سلام و عرض ادب. ممنون میشم آدرس ایمیل رو یکبار دیگه بنویسید.

درود سید جان. فرستادم مومن. م.ب.

مهدی مسلمی شنبه 21 دی 1392 ساعت 18:15

سلام استاد.
تکالیف را برایتان ارسال کردم. تقاضا دارم پس از مشاهده بنده را نیز در جریان قرار دهید تا خیالم آسوده باشد آخه بدجور دچار تشویشم که نکند خدایی ناکرده نرسیده باشد.
سپاس استاد

درود. می بینم و خبرتان میکنم. سپاس

علیرضا شنبه 21 دی 1392 ساعت 16:38

سلام استاد
دیروز خدمتتون ایمیل فرستادم منتها جوابی نگرفتم،خواستم بدونم رسید
علیرضا سرابادانی

درود. هنوز ندیده ام و سراغ ایمیلم نرفته ام. راستش درگیر کار دیگری بودم. شرمنده! تا پایان هفته خبرتان میکنم. م.ب.

علی خسروی شنبه 21 دی 1392 ساعت 13:19

استاد سلام
من ایمیلتونو ندارم.لطف کنید برای من یک ایمیل بفرستید.دو داستان و تکلیف مبحث جایگزینی رو باید براتون بفرستم.ممنون

درود. فرستادم برادر. سپاس

حامد ابوحمزه شنبه 21 دی 1392 ساعت 07:00

سلام استاد ، تکالیف رو به ایمیلتون ارسال کردم میخواستم ببینم خدمدتون رسیده؟خیلی ممنون.

درود برادر. نامتان را دیدم. ولی هنوز تمرینها را دانلود نکرده ام. خبرتان میکنم مومن. سپاس. م.ب.

بانوی آب و آئینه شنبه 21 دی 1392 ساعت 03:44 http://kineh2@blogfa.com

سلام ودورد و تواضع نثار شمای نازنین

شاید این جمعه بیاید شاید.
بیا دو باره پاک کن زجــــــاده ها غبار را

به عاشقان نوید ده رسیــــــدن بهار را!


تمام لحظه های من فدای یک نگاه تو

بیا و پاک کن زدل حدیث انتــــــظار را!

************************
درود بر شما ؛

نهم ربیع الاول ،

سالروز آغاز ولایت و امامت و زعامت

آخرین سحاب رحمت و یگانه ذریه ذخیره دودمان آل طاها،

حضرت مهـدی مـوعـود (عج)

بر منتظران و چشم انتظــاران ظهــورش تبریک و تهنیت باد!

درود و سپاس. بر شما نیز این روزها به شادی و رامش و درود باشد. باغبان

هومن جواهرکار چهارشنبه 18 دی 1392 ساعت 23:21

سلام استاد
در پی دی اف که برای دانلود گذاشتید اسم من برای ارسال تمرین ها در 2 مورد ذکر شده در حالی که 3 تا نمایشنامه برایتان ایمیل کردم و شما از رسیدن ایمیل خبر دادید ولی در لیست تمرینها نیست و تمرین عشق و ازدواج و محور جانشینی را حضوری در سر کلاس به شما دادم . ولی در لیست مذکور نیست . لطفا باخبر کنید من را ؟ با سپاس فراوان استاد

درود جواهر جان. میبینم و دوباره خبر میکنم. سپاس

هومن جواهرکار چهارشنبه 18 دی 1392 ساعت 11:58

گفتم بیا وصال تو رسم جهان برد
گفتا فراق ، نام تو بر هر زبان برد

گفتم شکوفه های بهارت ،خزان شد
گفتا به فصل سرد زمستان ،زیان برد

درود. سپاس. از خودت است جواهر جان؟

سید جواد حسینی سه‌شنبه 17 دی 1392 ساعت 09:00

سلام استاد وقت تون بخیر میخواستم ببینم تکالیف انجام شده توسط اینجانب سید جواد حسینی گروه aتدوین خدممتون رسیده اگر براتون امکانش هست خبر بدید لینکی که برای اسامی کسانی که تکلیفشون رسیده کلا باز نشد درکل بنده هیچ لینکی رو از وبلاگ شما نتونستم باز کنم

درود. به ایمیلتان بنگرید لطفا. م.ب.

مهدی خان محمدی دوشنبه 16 دی 1392 ساعت 02:40

سلام استاد . دیشب ایمیل تکالیف رو ارسال کردم میخواستم مطمئن بشم به دستتون رسیده است یا خیر ؟ممنون پیشاپیش

درود. می بینم و خبر میدهم. سپاس

عرفان فرجی یکشنبه 15 دی 1392 ساعت 22:04 http://erfan-faraji.rzb.ir/

سلام درود خدمت استاد عزیز:
استاد من تمامی تکالیفم را انجام دادم و فقط تکلیف محور های همنشینی که گفته بودید 3 صفه را به شما جلسه قبل نشان دادم مشکلی ندارد یا اینکه برایتان ارسال کنم

درود. اگر بفرستی ببینم بهتر است. البته اگر سخت نباشد برایت. سپاس

شهروز ولی شنبه 14 دی 1392 ساعت 23:39

سلام. بسیار ممنون از بابت معرفی کتب. هم اکنون تعدادی از آنها در حال دانلود شدنند. انشالله سه شنبه صبح در خدمتیم. استاد با بر و بچ تهیه و تولید قراره دوربین بیاریم به یادگار عکسی بگیریم. اگه افتخار بدین.
شرط میبندم این آقای جواهرکار رفیق شفیق ما برای این که کم نیاره کلاس دوم شما دوربین فیلمبرداری میاره! استاد روی خوش نشون ندین لطفاً!

درود. مرا کیفیت کار تو کافی است. به این جواهر عزیز هم اینقدر گیر ندهید. پسر خوبی است. شاد باشید

هومن جواهرکار شنبه 14 دی 1392 ساعت 17:00

سلام استاد گرامی مطالب وتمرینهایی گفته بودید را برایتان ارسال کردم به دستتان رسید خبر دهید تا مطلع شوم و مابقی تمرینها را به صورت حضوری خدمتتان می دهم . با تشکر
استاد ساعدی داستان هایش کمی غریب گونه و تاریک است صد سال تنهایی اثر مارکز شبیه ساعدی است یا فلسفه پوچ گرایی البرت کامو را می گویید . البرت کامو در نمایش های بیشتر کمونیسم را می کوبد و فلسفه پوچ گرایی را عنوان می کند و آزادی انسان را .سارتر مخالف 100 آلبرت کامو است . حالا آیا مارکز در مسیر کامو است یا سارتر؟ باتشکر

درود جواهر جان. هم تمرینها و هم پیامهایت رسید. سپاس.
سوالت را در کلاس بپرس برادر تا در حد بضاعت پاسخ بدهم. شاید سوال دوستان دیگرمان هم باشد. باغبان

حسین جمعه 13 دی 1392 ساعت 21:23

سلام استاد عزیزم
حضور بر سر کلاس شما همین بس که کل هفته منو شارژ نگه میداشت؛ البته چند جلسه ای از این فیض دور ماندم بدلیل پروژه های فورس؛
استاد میخواستم ببینم میتونم تکالیف رو به صورت دست نویس براتون میل کنم؟!
سپاس

درود. مانده نباشی برادر. هر طور صلاح میدانید و راحت ترید عمل کنید. سپاس از محبتی که دارید. م.ب.

شهروز ولی جمعه 13 دی 1392 ساعت 20:06

استاد سلام
با اجازۀ شما تعدادی از جزواتی که مربوط به کلاس خودم نیست را دانلود کردم. خیلی ممنون از زحمات شما.
استاد جان، نویسنده دیگری در ایران داشته یا داریم که سبک کارش نزدیک به ساعدی باشد؟ بیشتر منظورم از تشابه فضای داستان است. البته من فقط همین یک ترس و لرز را از ایشان خوانده ام. نمیدانم در سایر آثار ساعدی نیز چنین حس و حالی پیدا میشود یا خیر.

درود. محبت دارید. سپاس
در عزاداران بیل، هنگامه آرایان، واهمه های بی نام و نشان، و آثار دیگر ساعدی هم این فضا هست. بهرام صادقی هم در ملکوت تا حدودی همین طوری است. صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز هم همین حال و هوا را دارد. میتوانم برایت بفرستم اگر دوست داشته باشی. شاد باشید. م.ب.

بانوی آب و آئینه جمعه 13 دی 1392 ساعت 09:35 http://kineh2@blogfa.com

سلامی و کلامی.

در مقابل شمای نازنین حتی سیا مشق کردن هم بسیار سخت و ... است ، در چنین زمانی احساس می کنم برای امتحان رانندگی نزد یک کارشناس خبره و سرآمد قرار گرفته و بیشتر از همه محو لباسها و درجات ایشان بوده و در داشبورت ماشین بدنبال دست و پاهایم می گردم.
استاد والا
با همه ی بی بضاعتی دلکده ای از جنس تار و پود عشق به بانوی مهربانیها ساخته و پرداخته نموده و برآنم بدون هیچ تصنعی با حضرت ایشان درد دل نمایم .
هرچند خانه ی مور برآزنده سلطان نیست اما باعث مسرت است از دیدگاه ناب جنابعالی بهره مند شوم.
البته در حال انجام تکالیف نیز بوده و در اولین فرصت ارائه خواهم داد.
دنیا تمام آنچه که داری برای تو
یک تار موی خاکی زهرا برای من.
کمترین شاگرد ابدی شما: سیاه دل ِسپید موی روزهای چهارشن.به

درود برادر. نفرمایید این سخنان را. میدانید که ارادت دارم و دعاگویم. حضورتان در کلاس سبب دلخوشی است. استفاده میکنم شخصا. با احترام- م.ب.

صهبا پنج‌شنبه 12 دی 1392 ساعت 12:08 http://www.springbahar70.blogfa.com

درود بر استاد عزیز
بابت کتاب هایی که برای دانلود در اختیار دوستداران ادبیات گذاشتین سپاس گذارم.

درود بر شما. و بنده از اینکه اهل مطالعه هستید «سپاسگزارم». شاد باشید. با احترام- باغبان

هستی پنج‌شنبه 12 دی 1392 ساعت 11:23

سلام استاد میدونستم عامیانه با (ع)نوشته میشه..

ببخشید اینقد رک حرفهامو میگم منم مطابق عرف رشته ام اینجوری صحبت میکنم..

کاش استادهای ما هم وبلاگ داشتند...

درود بر شما. یکی از فواید وبلاگ همین است که ملاحظه می کنید. خدا میداند که اگر این امکان نبود چه دردسرهایی برای اطلاع رسانی و جزوه و ... باید میکشیدیم. آرزو میکنم که همکاران دیگر هم از این ظرفیت استفاده کنند. گرچه بنده هم از یکی از همکارانم این را آموخته ام. شاد باشید. باغبان

هستی چهارشنبه 11 دی 1392 ساعت 21:24

سلام استاد محترم..

منظورم این نبود که خصوصی بنویسید و ....

منظورم این بود که همچین آمیانه تر صحبت کنید، ترک عادت موجب مرض نمیشود

استاد پروفایلتون رو هم فعال کنیدبا تشکر

درود بر شما. تا ببینیم خدا چه میخواهد. در ضمن، لطفا عامیانه را با الف ننویسید. سپاس

جاسم ثمری سه‌شنبه 10 دی 1392 ساعت 11:12

سلام استاد خوبید استاد من شماره تلفن شما را داشتم ولی نتاسفانه از گوشیم بنا به دلیلی پاک شده امکانش هست شمارتونو برای من بفرستید .آخه در مورد تکالیف کلاسی میخوام باهاتون صحبت کنم ومرسی

درود. برایتان ایمیل کردم. سپاس. م.ب.

جواهرکار سه‌شنبه 10 دی 1392 ساعت 11:05

تقدیم به استاد باغبان خوب و مهربان

در سوز پردهسرمای زمستان
انها خبری نیست نباشد ز مستان

اه دل مجنون نرسد هیچ به لیلی
لیلی نرسد هیچ در این عشق به سامان

فرهاد چرا عشق به شیرین نگذشتی ؟
این راز بماند به دل کگوه چه اسان

لیلی به سیاهی ز رخش دل ننشسته
در چشم سیه آید و بیند مه تابان

بلبل به گل سرخ زبان دارد و اواز
پروانه به شمعی نظری دارد و سوزان

استاد شرمنده در حضور تان جسارت کردیم لطفا نظرتان را بفرمایید باتشکر

درود
بر دل و دیده. با دقت میخوانم و نظر میدهم، ولی کمی این روزها شلوغم. شاید کمی طول بکشد. سپاس برادر. م.ب.

جواهرکار سه‌شنبه 10 دی 1392 ساعت 10:48

استاد عزیز سلام
با عرض شرمندگی اگر شما لطف کنید من 2صحفه عشق و ازدواج و محور جانشینی را برایتان به صورت حضوری در سر کلاس درس بیاورم و سه نمایشنامه دیگر را نیز در همسن تاریخ به صورت حضوری بیاوریم . 17/ 10/ اخرین جلسه .

درود. مشکلی نیست جواهر عزیز. شاد باشی. م.ب.

هستی دوشنبه 9 دی 1392 ساعت 21:29

سلام بر استاد گرامی

اینجانب یک رهگذر هستم،،،شرمنده استاد معذرت میخوام وب خیلی خوبی دارید اما دیگه خیلی زیادی ادبی مینویسید و جواب میدین

اگر اینجوری نباشید بهتره

درود
رهگذر عزیز و گرامی. وبلاگ بنده در حقیقت راه ارتباط با همراهان درسهایم است نه وبلاگی خصوصی. برای همین ناچار باید مطابق عرف زبان بنویسم. ضمن اینکه این بنده همین طور هم حرف میزنم. میترسم ترک عادت موجب مرض شود. از توجهتان بسیار سپاسگزارم. با احترام- باغبان

جواهرکار یکشنبه 8 دی 1392 ساعت 14:29

سلام استاد گرامی خوب هستید . یک نکته در جزوتان حسین و حسن هست . نوشته زیر در جزوه : درست هست یا خیر ؟
حسین و حسن ho - sey- no- ha- san


نوشته من : hoseyn V hasan

باتشکر از لطف شما؟

درود. چند بار گفتم واج نویسی را با فینگیلیش اشتباه نگیرید مومن؟ نوشته جزوه درست است و نوشته شما نادرست. شاد باشید. م.ب.

حسین رستمی دوشنبه 2 دی 1392 ساعت 15:53

استاد درورد . متنی کوتاه در نقد داستان ترس و لرز خدمتان ارسال گردید . باشد که مقبول افتد .

درود. میبینم حسین جان. سپاس. م.ب.

مهدی یکشنبه 1 دی 1392 ساعت 17:35

سلام و عرض ادب استاد جون... من خوبم (ینی بد نیستم نه اینکه خوب باشم) شما چطورین؟ نخست از اینکه همه لینک های دانلود رو یجا جمع کردین سپاسگزارم و دوم اینکه چرا من نمیتونم دانلودشون کنم ؟ هی وای من...!!! میبینی استاد جان ؟؟؟ بد شانسی منه دیگه حالا باید برم بگردم دونه دونه خودم پیداشون کنم.
راستی استاد خیلی از کلاس شما لذت میبرم. خدایی میگمااا ...
پر حرفی کردم ببخشید استاد
انشالا همیشه تندرست باشید. یا حق

درود برادر. خواهش میکنم. شاید اگر با فایرفاکس یا گوگل کروم امتحان کنید پاسخ بگیرید. م.ب.

علیرضا روشنی چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 21:19 http://www.alireza-roshani.blogfa.com

سلام استاد... وقتتون بخیر... بسیار از وبلاگ آموزنده تون آموختم و خوشحالم از آشنایی با چنین منبع پرباری...
اگر فرصت کردین به چرک نوشته های حقیر هم سری بزنید
راستی جمله ای که توی پروفایلتون نوشتین از دکارت هست... خواستم شکتون برطرف بشه.

درود برادر. میدانم از دکارت است خواستم مسخره بازی در بیاورم.

حسن احمد حسنی جمعه 15 آذر 1392 ساعت 02:52

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد باغبان
استاد در مورده تکالیفی که گفته بودید من در مورد عشق و ازدواج نوشته بودم دو بار خدمتتون ارسال کردم اما اسمم در لیست انجام تکالیف علامت نخورده نمیدونم به دستتون رسیده یا نه ؟

درود. برایتان ایمیل فرستادم. م.ب.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد