عاقبت عدم فرار از مدرسه

عاقبت عدم فرار از مدرسه

درباره زبان و ادبیات فارسی، ویرایش و نگارش، و برخی چیزهای دیگر (منهای سیاست)
عاقبت عدم فرار از مدرسه

عاقبت عدم فرار از مدرسه

درباره زبان و ادبیات فارسی، ویرایش و نگارش، و برخی چیزهای دیگر (منهای سیاست)

یادداشت: روز سه شنبه 14/8/92

درود

امروز همه ساعات کلاس به نوعی به مسائل حاشیه ای اختصتاص یافت. ساعت نخست با بحث درباره محور همنشینی و جانشینی شروع شد. بعد به شعر نو راه یافت و وارد مباحث دیگری شد. درباره پنج موضوعی که انسانها را دچار شکست میکند هم حرف زدیم و یک دور حوادث مهم تاریخ و بخشهایی از ادبیات از جمله شاهنامه را مرور کردیم. هفته بعد به امید خدا درباره نوشتن بر اساس محورهای همنیشینی و جانشینی خواهیم گفت. آماده باشید.

ساعت 10 تا 12/30 نیز دوباره بحث درباره محور همنشینی و جانشینی بود. دوباره بحث منحرف شد و آخرش معلوم نشد. درباره همگرایی و واگرایی در موضوع آثار هم کمی سخن کردیم. فکر کنم اشکال از کلاس 207 است که عرض و طولش با هم تناسبی ندارد.

کلاس ساعت 1-3/30 با شعری درباره امام حسین شروع شد و بحث به شعرهای مدیحه کشیده شد و به طور کل درباره جایگاه امام حسین و ائمه اطهار سخن گفتیم. محور جانشینی و همنشینی را هم در انتهای ساعت عرض کردم تا همه کلاسها آماده ورود به بحث نگارش و ویرایش باشند. در این کلاس آخر، بحث فرق دعا و سوال و فرق یغفر و یکفر و یبدل به میان آمد.

امیدوارم خیلی به دوستان سخت نگذشته باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
جاسم ثمری چهارشنبه 15 آبان 1392 ساعت 10:09

سلام خسته نباشید اصولا آدم تصمیم به حسن نیت خوب داره اینجوری میشه میای درمورد یه موضوع خاص صحبت کنی که چند نفر اطلاعاتشان بیشتر بشه وارد حاشیه میشه و نمیشه کل مطلب ادا کنی چون وقتی نمونده و بی نتیجه جلسه به پایان میرسه

درود
حق با شماست، ولی چه میشود کرد. شاید قسمت ما هم این طوری است. م.ب.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد